MGMT 560 / REKABETÇİLİK İÇİN SÜRDÜRÜLEBİLİR. İŞ STRATEJİLERİ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Günler: THURSSaatler: 14:30:00-17:15:00

Kuruluşların rekabet güçlerini artırırken çevresel, toplumsal ve ekonomik sorunlara sürdürülebilir çözüm stratejileri geliştirmelerine ilişkin üstlenecekleri rollere yeni ve kapsamlı bakış açısı sağlamak.

MGMT 631 / ÇOK DEĞİŞKENLİ VERİ ANALİZİ TEKNİKLERİ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Günler: MONSaatler: 11:30:00-14:15:00

MANOVA, MANCOVA, MLR ve MLOGR gibi yönetim biliminde kullanılan çok değişkenli veri analizi teknikleri. Güç analizleri, etki boyutları, veri görselleştirme, karmaşık etkileşimler ve aracılık.

MGMT 661 / İŞLETMEDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Günler: WEDSaatler: 14:30:00-17:15:00

Bu ders deneysel ve kısmi-deneysel araştırmalarda gerekli olan temel yöntemsel konulara giriş niteliği taşımaktadır. Dersin konuları arasında; araştırma fikirlerinin geliştirilmesi, veri toplama ve güvenilir ölçüm yöntemleri, geçerliliği etkileyen nedenler, kontrol yöntemleri ve deney tasarımları ile veri analizi yer almaktadır. Özellikle deneysel olmayan veriler için regresyon modellerinin kullanımı, kısmı-deneysel ve deneysel veriler için de varyans modellerinin kullanımı üzerinde durulacaktır.

MGMT 908 / İŞLETME VE DEVLET
Dönem: Fall 2024Kredi 1Günler: FRI SAT*Saatler: 9:00:00-13:00:00

Siyasi ve hukuki kurumların ve medya ve aktivist grupların ticari başarıya etkisi. Devlet ve sivil toplum kuruluşları ile birlikte karşılıklı fayda esasına dayalı girişimlerin şirket stratejilerine dahil edilmesi.

MGMT 909 / SÖZLEŞME HUKUKUNUN TEMELLERİ & ULUSLARARASI TİCARET HUKUKU
Dönem: Fall 2024Kredi 1Günler: FRI*Saatler: 9:00:00-13:00:00

Türk Sözleşmeler Hukukunun temelleri özellikle Viyana Satım Sözleşmesi (CISG) ve Unidroit Prensipleri. Milletlerarası Özel Hukuka ilişkin sorunlar: yetki, uygulanacak hukuk ve yabancı mahkeme kararlarının tanınması ve tenfizi. Milletlerarası Ticaret Odası kuralları ve Undroit Tahkim kuralları uyarınca milletlerarası ticari tahkim hukukunun temel esasları. INCOterms, ödeme yöntemleri.

MKTG 201 / PAZARLAMA YÖNETİMİ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: CPAP 100 OR CPAP 150 OR CPAP 101 OR DOS 171

Dersin amacı pazarlamanın temellerini ve pazarlama çevresini anlamaktır. Pazarlama stratejileri, dilimlendirme, hedefleme, konumlandırma, bireysel ve örgütsel tüketici davranışı ve pazarlama bilgi yönetimi gibi konuları içermektedir. Pazar karmasının planlanması: Ürün, Fiyatlandırma, Yer/Dağıtım, tutundurma/iletişim stratejilerinin oluşturulmasını içermektedir.

MKTG 201 / PAZARLAMA YÖNETİMİ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: CPAP 100 OR CPAP 150 OR CPAP 101 OR DOS 171

Dersin amacı pazarlamanın temellerini ve pazarlama çevresini anlamaktır. Pazarlama stratejileri, dilimlendirme, hedefleme, konumlandırma, bireysel ve örgütsel tüketici davranışı ve pazarlama bilgi yönetimi gibi konuları içermektedir. Pazar karmasının planlanması: Ürün, Fiyatlandırma, Yer/Dağıtım, tutundurma/iletişim stratejilerinin oluşturulmasını içermektedir.

MKTG 201 / PAZARLAMA YÖNETİMİ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: CPAP 100 OR CPAP 150 OR CPAP 101 OR DOS 171

Dersin amacı pazarlamanın temellerini ve pazarlama çevresini anlamaktır. Pazarlama stratejileri, dilimlendirme, hedefleme, konumlandırma, bireysel ve örgütsel tüketici davranışı ve pazarlama bilgi yönetimi gibi konuları içermektedir. Pazar karmasının planlanması: Ürün, Fiyatlandırma, Yer/Dağıtım, tutundurma/iletişim stratejilerinin oluşturulmasını içermektedir.

MKTG 201 / PAZARLAMA YÖNETİMİ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: CPAP 100 OR CPAP 150 OR CPAP 101 OR DOS 171

Dersin amacı pazarlamanın temellerini ve pazarlama çevresini anlamaktır. Pazarlama stratejileri, dilimlendirme, hedefleme, konumlandırma, bireysel ve örgütsel tüketici davranışı ve pazarlama bilgi yönetimi gibi konuları içermektedir. Pazar karmasının planlanması: Ürün, Fiyatlandırma, Yer/Dağıtım, tutundurma/iletişim stratejilerinin oluşturulmasını içermektedir.

MKTG 301 / PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MKTG. 201 and MATH. 201 or ENGR.201 or ENGR.200 or MATH.211

Pazarlama araştırmasının firmadaki ve araştırma sürecindeki rolü uygulamalı proje bazında ele alınmaktadır. Bu doğrultuda, araştırma probleminin oluşturulmasını, araştırmanın tasarımını, veri toplama metodunun belirlenmesini, örneklemeyle ilgili konuları, verilerin toplanmasını ve analizini içeren araştırma sürecinin derinlemesine incelenmesini ve uygulamasını içermektedir.

MKTG 301 / PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MKTG. 201 and MATH. 201 or ENGR.201 or ENGR.200 or MATH.211

Pazarlama araştırmasının firmadaki ve araştırma sürecindeki rolü uygulamalı proje bazında ele alınmaktadır. Bu doğrultuda, araştırma probleminin oluşturulmasını, araştırmanın tasarımını, veri toplama metodunun belirlenmesini, örneklemeyle ilgili konuları, verilerin toplanmasını ve analizini içeren araştırma sürecinin derinlemesine incelenmesini ve uygulamasını içermektedir.

MKTG 302 / TÜKETİCİ DAVRANIŞI
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MKTG. 201 or consent of the instructor

Tüketici davranışı hakkındaki temel teorileri ve bulguları inceleyerek bunları etkin pazarlama stratejilerinin tasarımıyla ve uygulamasıyla ilişkilendirir. Bireysel karar verme ve tüketicilerin öğrenmesi; kültür, sosyal sınıf, referans gruplar, aile ve duruma bağlı değişkenler incelenen konular arasındadır.

MKTG 302 / TÜKETİCİ DAVRANIŞI
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MKTG. 201 or consent of the instructor

Tüketici davranışı hakkındaki temel teorileri ve bulguları inceleyerek bunları etkin pazarlama stratejilerinin tasarımıyla ve uygulamasıyla ilişkilendirir. Bireysel karar verme ve tüketicilerin öğrenmesi; kültür, sosyal sınıf, referans gruplar, aile ve duruma bağlı değişkenler incelenen konular arasındadır.

MKTG 302 / TÜKETİCİ DAVRANIŞI
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MKTG. 201 or consent of the instructor

Tüketici davranışı hakkındaki temel teorileri ve bulguları inceleyerek bunları etkin pazarlama stratejilerinin tasarımıyla ve uygulamasıyla ilişkilendirir. Bireysel karar verme ve tüketicilerin öğrenmesi; kültür, sosyal sınıf, referans gruplar, aile ve duruma bağlı değişkenler incelenen konular arasındadır.

MKTG 303 / REKLAM VE TANITIM
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MKTG. 201

Reklam ve Tanıtım, Reklam planlanması ve değerlendirilmesi ile diğer tip tanıtım stratejilerine ve uygulamalarına odaklanır. Bütünleşik pazarlama iletişimleri, stratejik planlama, yaratıcı özet, tüketici davranışı ve iletişim süreciyle ilgili bakış açıları, yaratıcı strateji, medya planlaması ve etkililiğinin ölçülmesi incelenen konular arasındadır.

MKTG 303 / REKLAM VE TANITIM
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MKTG. 201

Reklam ve Tanıtım, Reklam planlanması ve değerlendirilmesi ile diğer tip tanıtım stratejilerine ve uygulamalarına odaklanır. Bütünleşik pazarlama iletişimleri, stratejik planlama, yaratıcı özet, tüketici davranışı ve iletişim süreciyle ilgili bakış açıları, yaratıcı strateji, medya planlaması ve etkililiğinin ölçülmesi incelenen konular arasındadır.

MKTG 404 / İNOVASYON YÖNETİMİ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MKTG. 201 or consent of the instructor

Bu ders teori, tartışma ve uygulamayı birleştirerek, inovasyon yönetimine çoklu disiplinli bir bakış açısıyla yaklaşıyor (pazarlama, organizasyon, ve strateji). Bu derste inovasyonun örgütlenmesi, fikir yaratmadan konsept testlerine kadar olan yeni ürün geliştirme süreçleri, dışsal taraflarin katılımı, inovasyon portfolyolarının yönetilmesi ve ürünün piyasaya sürülmesinin yönetilmesi konuları tartışılacak. Bu konular hızlı tüketim malları, hizmet, ve yüksek teknoloji içeren sektörler gibi çok çesitli sektörler ve piyasalar üzerinden tartışılacak.

MKTG 432 / KURUMSAL SORUMLULUK
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Ekonomik, sosyal, çevresel ve ahlaki açılar dahilinde ticari kurumların sorumlulukları. Paydaş (ör. tüketiciler, çalışanlar, yatırımcılar vb.) bakış açısı ile kurumsal sorumluluğun itibar ve ticariçıktılar üzerindeki etkileri. Sürdürülebilir ticari sonuçlar için katılımcı iş modelleri ve ortak değer yaklaşımı.

MKTG 554 / PAZARLAMADAN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Fall 2024Kredi 3Günler: TUESSaatler: 14:30:00-17:15:00

Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.

MKTG 666 / TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINDA DENEYSEL ARAŞTIRMA
Dönem: Fall 2024Kredi 3Günler: WEDSaatler: 11:30:00-14:15:00

Tüketici davranışının öne çıkan konularındaki temel kavramsal ve ampirik yaklaşımlarla birlikte deneysel metodoloji ilkelerinin ek bir değerlendirmesi. Pazarlamada davranışsal araştırma yapabilmek için bilgi ve beceriler.

MSKL 202 / KAS-İSKELET SİSTEMİ
Dönem: Fall 2024Kredi 5Saatler: 0:00:00-0:00:00

Kas-iskelet sisteminin anatomi, histoloji, embriyoloji, fizyoloji ve biyokimyasal özellikleri, temel anatomi terimleri, kemik ve eklemlerin yapısı ve bağlantıları, sinir ağları, kas, kemikler, yumuşak dokular, sinirler ve derinin histolojik yapısı, bu sistemlerin radyoloji ve klinik korelasyonları, reseptörler ve omurilik bağlantılarının fizyolojisi, kas tipleri, yorgunluk ve ağrı fizyolojisi, amino asit, lipid ve lipoprotein metabolizması, ekstremiteler, yüz ve boyun disseksiyonu, modeller ve interaktif yazılım incelemeleri.

MSKL 303 / KAS-İSKELET SİSTEMİ HASTALIKLARI
Dönem: Fall 2024Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

Kas-iskelet sistemi hastalıklarına multidisipliner yaklaşım: Hastalıkların mekanizması, patolojik bulguları, klinik bulguları, laboratuvar incelemeleri, tanısal görüntüleme bulguları, rehabilitasyon ve tedavileri birlikte değerlendirilecektir. Konu başlıkları; normal kemik metabolizması, kemik gelişim bozuklukları, kemik ve eklemlerin iltihabi hastalıkları, dejeneratif eklem hastalıkları, kemik, kıkırdak ve yumuşak doku tümörleri, romatolojik hastalıklar, dermatolojik hastalıklarda temel bulgular, deri tümörleridir.

MSKL 503 / KAS-İSKELET SİSTEMİ HASTALIKLARI
Dönem: Fall 2024Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Kas ve iskelet sistemi hastalıklarına multidisipliner yaklaşım. Bu blokta öğrenciler acil servisler, poliklinikler, ameliyathaneler ve yataklı servislerde Ortopedi, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, Romatoloji, El Cerrahisi, Omurga, Radyoloji ve ve Algoloji bölümlerinde teorik ve uygulamalı eğitim alacaklar. Programda klinik bilimlere destek olacak temel bilim konuları; dersler, seminerler, paneller, klinik sunumlar, laboratuvar bulgularının incelenmesi, patolojik bulgular ve radyodiagnostik çalışmaların yorumlanması ve ilgili konular yer alacak. Ana başlıklar içinde kas-iskelet sistemi travmaları, dejeneratif ve metabolik hastalıklar, kas-iskelet sisteminin gelişimsel anomalileri, spor tıbbı, kemik ve eklemlerin enfeksiyonları, kemik, kıkırdak ve yumuşak doku tümörleri, romatolojik hastalıklar ve kas-kemik hastalıklarında ağrı yönetimi bulunacak.

MSKL 503 / KAS-İSKELET SİSTEMİ HASTALIKLARI
Dönem: Fall 2024Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Kas ve iskelet sistemi hastalıklarına multidisipliner yaklaşım. Bu blokta öğrenciler acil servisler, poliklinikler, ameliyathaneler ve yataklı servislerde Ortopedi, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, Romatoloji, El Cerrahisi, Omurga, Radyoloji ve ve Algoloji bölümlerinde teorik ve uygulamalı eğitim alacaklar. Programda klinik bilimlere destek olacak temel bilim konuları; dersler, seminerler, paneller, klinik sunumlar, laboratuvar bulgularının incelenmesi, patolojik bulgular ve radyodiagnostik çalışmaların yorumlanması ve ilgili konular yer alacak. Ana başlıklar içinde kas-iskelet sistemi travmaları, dejeneratif ve metabolik hastalıklar, kas-iskelet sisteminin gelişimsel anomalileri, spor tıbbı, kemik ve eklemlerin enfeksiyonları, kemik, kıkırdak ve yumuşak doku tümörleri, romatolojik hastalıklar ve kas-kemik hastalıklarında ağrı yönetimi bulunacak.