PSYC 355 / PSİKOLOJİDEN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: PSYC 210 or consent of instructor

PSYC 372 / KLİNİK PSİKOLOJİ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: PSYC 305 or Concent of the Instructor

Overview of theories and science of practice in clinical psychology, with particular focus on the process and specific interventions in psychotherapy as informed by different perspectives.

PSYC 445 / BİLİŞSEL GELİŞİM
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: PSYC.100 and PSYC 205 and PSYC 206

Çocuklarda düşünce ve gelişimi. Fiziksel dünyayı kavramanın gelişimi, mantıksal düşünmenin gelişimi, zeka. Günümüzde yapılan araştırma ve uygulamalar incelenir.

PSYC 453 / PSİKOLOJİDEN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: PSYC. 205

Çocuklarda düşünce ve gelişimi. Fiziksel dünyayı kavramanın gelişimi, mantıksal düşünmenin gelişimi, zeka. Günümüzde yapılan araştırma ve uygulamalar incelenir.

PSYC 501 / ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ I
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Açıklayıcı istatistik ve temel araştırma metodolojisi konularının gözden geçirilmesi. Deneysel yöntemler ve tek yönlü analizler, faktöriyel tasarımlar, tekrarlanan ölçümler, kovaryans analizini içeren araştırma tasarımları ve temel etkilerinin, basit etkilerinin ve etkileşim karşılaştırmalarının analizleri. Araştırma ve yayın etiği.

PSYC 521 / BİLİŞSEL GELİŞİM
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu ders bilişsel gelişim ile ilgili mevcut araştırma ve teorik konuları gözden geçirecektir. Kapsanacak olan temel araştırma alanları; zihin teorisi, birleşik dikkat, dil, hafıza, rakamsal kavrama, sosyal kavrama ve değişik bilişsel gelişimin etkisidir. Sosyoduygusal gelişim ile ilgili arayüzler de incelenecektir.

PSYC 543 / BİLİŞ ALANINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Biliş ve belleğin seçilmiş alanlarında yakın zamanda yapılan araştırmaların eleştirel bir tartışması. Konular arasında çalışma belleği, dikkat, okuma, öngörme, zeka, dil, semantik ve episodik bellek, karar verme ve diğer ilgili başlıklar bulunur. Odağımız insanın bilişsel süreçleri ve bunların toplumsal davranış, gelişim ve patolojiyle nasıl ilgili oldukları üzerinde olacak, karşılaştırmalı ve evrimsel bakış açıları için primat bilişine dair okumalar olacaktır.

PSYC 553 / PSİKOLOJİDE SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

PSYC 554 / PSİKOLOJİDE SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

PSYC 590 / SEMİNER
Dönem: Fall 2024Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Araştırmalarına yönelik prezentasyonlardır. ikinci yıl master öğrencileri kendi tezleri ile ve ilk yıl master öğrencileri kritik literatür araştırmları ile tamamlarlar.

PSYC 591 / KLİNİK STAJ
Dönem: Fall 2024Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Anlaşmalı uygulama merkezlerinde psikolojik değerlendirme, görüşme ve psikoterapi uygulamaları. Yüksek lisans programının 3. ve 4. dönemlerini kapsar, 2 staj dönemi boyunca sürer.

PSYC 592 / SÜPERVİZYON
Dönem: Fall 2024Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Staj vakalarının takibi ve tartışılması. Grup ya da bireysel formatta yapılır.

PSYC 592 / SÜPERVİZYON
Dönem: Fall 2024Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Staj vakalarının takibi ve tartışılması. Grup ya da bireysel formatta yapılır.

PSYC 690 / 
Dönem: Fall 2024Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

PSYT 513 / PSİKİYATRİ
Dönem: Fall 2024Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Psikiyatrik bozukluklara multidisipliner yaklaşım. Dersin içeriğinde, sık görülen psikiyatrik bozuklukların tanı ve tedavi ilkeleri, erişkin ve çocukluk çağı hastaların acil servisler, poliklinikler ve yataklı servislerde bakımı yer alacaktır. Bu stajda öğrenciler Erişkin ve Pediatrik Psikiyatri bölümlerinde çalışmalara katılacaktır. Programda dersler, paneller, sempozyumlar ve klinik sunumlar yer alacaktır.

PSYT 513 / PSİKİYATRİ
Dönem: Fall 2024Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Psikiyatrik bozukluklara multidisipliner yaklaşım. Dersin içeriğinde, sık görülen psikiyatrik bozuklukların tanı ve tedavi ilkeleri, erişkin ve çocukluk çağı hastaların acil servisler, poliklinikler ve yataklı servislerde bakımı yer alacaktır. Bu stajda öğrenciler Erişkin ve Pediatrik Psikiyatri bölümlerinde çalışmalara katılacaktır. Programda dersler, paneller, sempozyumlar ve klinik sunumlar yer alacaktır.

PUBC 307 / HALK SAĞLIĞI
Dönem: Fall 2024Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Toplum bazında sağlık kavramı tanıtılacak ve sağlığın ölçütleri irdelenecektir. Konu başlıkları, sağlıklı olma halinin ölçütleri, bir toplumun sağlık parametrelerinin değerlendirilmesi, halk sağlığında kanıta dayalı yaklaşım, dünyada ve Türkiye?de sık görülen halk sağlığı sorunlarının gözden geçirilmesi, sık görülen sorunların önlenmesi için gerekli yaklaşımlar, sağlıkta kalite ölçütleri, sağlık sisteminin yapılanması ve farklı sağlık sistemlerinin karşılaştırılması.

QMBU 301 / İŞLETME İÇİN SAYISAL YÖNTEMLER
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MATH 201 or MATH202 or ENGR201 or INDR 252 and (Cpap 100 or Cpap 101 or Cpap 150 or DOS 171)

Belirsizlik altında yönetim kararlarının verilmesini destek için işletme veri analizi istatiksel yöntemleri; korelasyon analizi, regresyon analizi, değişken seçme, model kurma, transformasyonlar, hata analizi, zaman serisi öngörme yöntemleri, üstel yumuşatma ailesi, ayrıştırma (dekompozisyon), oto-regresyon, zaman serisi regresyonu, öncü göstergeler, karar ağaçları. Bilgisayar yazılımı kullanımı ve iş vakalarında analiz uygulamaları.

QMBU 301 / İŞLETME İÇİN SAYISAL YÖNTEMLER
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MATH 201 or MATH202 or ENGR201 or INDR 252 and (Cpap 100 or Cpap 101 or Cpap 150 or DOS 171)

Belirsizlik altında yönetim kararlarının verilmesini destek için işletme veri analizi istatiksel yöntemleri; korelasyon analizi, regresyon analizi, değişken seçme, model kurma, transformasyonlar, hata analizi, zaman serisi öngörme yöntemleri, üstel yumuşatma ailesi, ayrıştırma (dekompozisyon), oto-regresyon, zaman serisi regresyonu, öncü göstergeler, karar ağaçları. Bilgisayar yazılımı kullanımı ve iş vakalarında analiz uygulamaları.

QMBU 310 / YÖNETİM BİLİMLERİNE GİRİŞ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: QMBU 301 and CPAP 100 or DOS 171 or consent of the instructor

İşletmecilikte karar için temel sayısal yöntemler: sorun formulasyonu, analizi; ve doğrusal ve tamsayı programlaması, karar analizi ve Monte Carlo benzetimi gibi işletmecilik ve yönetim bilimi yöntemleri ve hesap çizelgesi (spreadsheet) uygulamaları. İşletme konuları üzerinde ve bilgisayarda kapsamlı uygulamalar.

QMBU 501 / YÖNETİM BİLİMLERİNE GİRİŞ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Günler: SAT SUN*Saatler: 9:00:00-13:00:00

İşletme karar problemlerinde kullanılan temel sayısal yöntemler: matematiksel programlama, rassal modelleme, benzetim; problemleri modelleme, çözme, analiz ve uygulama.

QMBU 901 / İŞLETMEDE SAYISAL YÖNTEMLER
Dönem: Fall 2024Kredi 2Günler: FRI*Saatler: 14:00:00-18:00:00

Modelleme ve veri tahmin yöntemlerinin ana kavramlarina giris. Regresyon,karar analizi, benzeşim ve dogrusal programlama. Karar verme ve pratik uygulamalari ağarlıklı. Kısıt belirleme, rassallığın dikkate alınması, hassasiyet analizi gibi bazı ana çözümleme becerilerinin geliştirilmesi.

RESP 313 / SOLUNUM SİSTEMİ HASTALIKLARI
Dönem: Fall 2024Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

Solunum sistemi hastalıklarına multidisipliner yaklaşım: Hastalıkların mekanizması, patolojik bulguları, klinik bulguları, laboratuvar incelemeleri, tanısal görüntüleme bulguları ve tedavileri birlikte değerlendirilecektir. Konu başlıkları; üst solunum yolu hastalıkları, akciğer enfeksiyonları, tüberküloz, obstrüktif akciğer hastalıkları, interstisiyel akciğer hastalıkları, plevral hastalıklar, üst solunum yolu, akciğer, mediasten ve plevra tümörleri.

RMHS 309 / SAĞLIK BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Dönem: Fall 2024Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Dersin amacı, uygulamalı bir yaklaşımla tıp öğrencileri arasında araştırma kapasitesi oluşturmaktır. RMHS, öğrenci araştırma gruplarının bir araştırma projesi geliştirip, projeyi raporlama aşamasına kadar kendi başlarına bir danışman gözetiminde yürüttüğü, aktif öğrenmeye dayalı, öğrenci merkezli bir yaklaşım benimser. Kursun genel amaçları şunlardır: • Kesitsel, kohort ve vaka kontrol tasarımlarını tanımlamak. • Çalışma tasarımları arasındaki farkları ayırt edebilmek • Bilimsel bir makaledeki önyargıları yorumlayabilmek • Etki tahminlerini tanımlamak (göreceli risk, olasılık oranı, tehlike oranı) • Bilimsel çalışmalarda şansın rolünü tanımlamak. • Tanımlayıcı istatistikleri tarif etmek • İstatistiksel testleri tanımlamak (tek değişkenli ve çok değişkenli) • Olasılığı tanımlamak (p değeri) • Güven aralıklarını yorumlamak (beceri) • Hipotezi tanımlamak (beceri) • Anket tasarımının adımlarını tanımlamak • Sorgulamaya dayalı anketin önemli yönlerini tanımlamak • Sağlam bir anket geliştirmek • Bir anketi etkili bir şekilde yönetmenin yollarını tanımlamak • Veri toplamak (beceri) • Çalışma bulgularını görselleştirmek (beceri) • Toplanan verileri analiz etmek (beceri) • Bir rapor yazmak (beceri) • Bulguları sunmak (beceri)