Kadın Hastalıkları ve Doğum 6. yıl programı dört haftalık bir rotasyondur. İki hafta boyunca doğum ekibinde çalışılarak eylem takibi, antepartum gebe bakımı, doğum ve sezaryen asistanlığı yapılacaktır. Aynı zamanda obstetrik polikliniği de yapılacaktır. Diğer iki hafta Jinekoloji bölümünde hem poliklinik hem cerrahi asistanlığı yapılacak, serviste yatan hastaların izleminde görev alınacaktır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Kadın Hastalıkları ve Doğum 6. yıl programı dört haftalık bir rotasyondur. İki hafta boyunca doğum ekibinde çalışılarak eylem takibi, antepartum gebe bakımı, doğum ve sezaryen asistanlığı yapılacaktır. Aynı zamanda obstetrik polikliniği de yapılacaktır. Diğer iki hafta Jinekoloji bölümünde hem poliklinik hem cerrahi asistanlığı yapılacak, serviste yatan hastaların izleminde görev alınacaktır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Kurumlarda bireysel ve grup davranışı incelenmekte, kuruma katkıda bulunacak ve çalışma hayatının kalitesini artıracak yetkinliklerin neler olduğu tartışılmaktadır. Motivasyon, iletişim, grup dinamikleri, liderlik, yüksek performans elde etmek için kurum ve iş tasarımı, kriz yönetimi, müzakere gibi konular ele alınmaktadır.
Yenidoğandan adolesan dönemine kadar çocukların tıbbi, gelişimsel ve davranışsal sorunlarını değerlendirmeye yönelik klinik beceriler, hastalık ve kazaların önlenmesi, tarama testlerinin kullanımı, aşılama programları. Çocukluk döneminde sık görülen akut/kronik medikal ve cerrahi hastalıkların mekanizmaları, patolojik bulguları, klinik başvuru şekilleri, fizik muayene bulguları, laboratuvar testleri ve görüntüleme yöntemleri ile tedavileri. Sık karşılaşılan bulgu ve belirtiler için yaşa göre doğru ayırıcı tanı yapabilme becerileri. İleri yaşam desteği, acil çocuk hastaya yaklaşım ve stabilizasyon becerileri. Bu blokta intörnler pediatrik yatan hasta servisi, pediatri polikliniği, acil ünitesi, yenidoğan yoğun bakım ve çocuk yoğun bakım ünitesinde rotasyon yapacaklardır. Program hasta izlemi, nöbetler, vaka tartışmaları, literatür araştırmaları ve sunumlarını içerecektir. (8 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır)
Yenidoğandan adolesan dönemine kadar çocukların tıbbi, gelişimsel ve davranışsal sorunlarını değerlendirmeye yönelik klinik beceriler, hastalık ve kazaların önlenmesi, tarama testlerinin kullanımı, aşılama programları. Çocukluk döneminde sık görülen akut/kronik medikal ve cerrahi hastalıkların mekanizmaları, patolojik bulguları, klinik başvuru şekilleri, fizik muayene bulguları, laboratuvar testleri ve görüntüleme yöntemleri ile tedavileri. Sık karşılaşılan bulgu ve belirtiler için yaşa göre doğru ayırıcı tanı yapabilme becerileri. İleri yaşam desteği, acil çocuk hastaya yaklaşım ve stabilizasyon becerileri. Bu blokta intörnler pediatrik yatan hasta servisi, pediatri polikliniği, acil ünitesi, yenidoğan yoğun bakım ve çocuk yoğun bakım ünitesinde rotasyon yapacaklardır. Program hasta izlemi, nöbetler, vaka tartışmaları, literatür araştırmaları ve sunumlarını içerecektir. (8 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır)
Araştırma dönem projesi, bir öğretim üyesinin rehberliği altında bireysel olarak öğrenci tarafında yürütülür. Yazılı bir proje raporuyla sonuçlandırılır.
Kuramsal ve uygulamalı psikolojinin temel konuları ile ilgili kuramların ve araştırmaların incelenmesi; psikoloji dünyasında süregelmiş eleştiri ve tartışmalara yol açan konuların değerlendirilmesi.
Kurumlarda bireysel ve grup davranışı incelenmekte, kuruma katkıda bulunacak ve çalışma hayatının kalitesini artıracak yetkinliklerin neler olduğu tartışılmaktadır. Motivasyon, iletişim, grup dinamikleri, liderlik, yüksek performans elde etmek için kurum ve iş tasarımı, kriz yönetimi, müzakere gibi konular ele alınmaktadır.
Overview of theories and science of practice in clinical psychology, with particular focus on the process and specific interventions in psychotherapy as informed by different perspectives.
Fizyolojik psikolojiye bir giriştir. Duyu, motivasyon, öğrenme, hafıza, ve duygu gibi süreçlerin fizyolojik temellerini tanıtır. Nörolojik hastalıklar, şizofreni, afektif hastalıklar, kaygı bozuklukları, ve psikofarmakoloji işlenecek diğer konular içindedir.
Birinci basamak sağlık hizmetlerinin kapsamında sunulan çocuk, ergen ve kadın üreme sağlığı himzetleri, bağışıklama, buşaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıklara yönelik hizmetler, çevre sağlığı hizmetleri, toplum ruh sağlığı hizmetleri, sağlık eğitimi planlama, okul sağlığı hizmetleri ve sağlık yönetimi hakkında eğitim oturumları. Toplum Sağlığı Merkezi rotasyonu sırasında toplumda en sık görülen hastalıkların belirlenmesi ve bunlara yönelik bireysel ve toplumsal düzeyde müdahale yöntemleri. Öğrencilere ve halka yönelik sağlık eğitimi planlaması ve sunulması. Verem Savaş Dispanseri bünyesinde verem polikliniği. Aile Sağlığı Merkezi rotasyou sırasında aile hekimlerinin yanında poliklinik, hane ziyareti, bağışıklama, bebek ve gebe izlemleri hizmetlerine katılım. Blok süresince birinci basamak koruyucu ve tedavi edici hizmetler hakkında oturumlar, video gösterimleri ve birinci basamak sağlık hizmet yöneticileri ile tartışmalar yapılacaktır. (4 hafta)
Birinci basamak sağlık hizmetlerinin kapsamında sunulan çocuk, ergen ve kadın üreme sağlığı himzetleri, bağışıklama, buşaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıklara yönelik hizmetler, çevre sağlığı hizmetleri, toplum ruh sağlığı hizmetleri, sağlık eğitimi planlama, okul sağlığı hizmetleri ve sağlık yönetimi hakkında eğitim oturumları. Toplum Sağlığı Merkezi rotasyonu sırasında toplumda en sık görülen hastalıkların belirlenmesi ve bunlara yönelik bireysel ve toplumsal düzeyde müdahale yöntemleri. Öğrencilere ve halka yönelik sağlık eğitimi planlaması ve sunulması. Verem Savaş Dispanseri bünyesinde verem polikliniği. Aile Sağlığı Merkezi rotasyou sırasında aile hekimlerinin yanında poliklinik, hane ziyareti, bağışıklama, bebek ve gebe izlemleri hizmetlerine katılım. Blok süresince birinci basamak koruyucu ve tedavi edici hizmetler hakkında oturumlar, video gösterimleri ve birinci basamak sağlık hizmet yöneticileri ile tartışmalar yapılacaktır. (4 hafta)
Rusçaya yeni başlayan öğrencilere, temel iletişim için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) verilmesi ve de gündelik Rus kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Rusçaya yeni başlayan öğrencilere, temel iletişim için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) verilmesi ve de gündelik Rus kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Gündelik durumlarda başarılı etkileşim için gerekli temel Rusça dil becerilerinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve kültürel bilincin geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı
Öğrenciler, şirket ortamında pratik bilgi kazanır ve yerinde mesleki uygulama yaparlar. Staj, Akademik Programların hazırladıkları "Staj Yönetmeliği" ne göre yapılır.
Sosyolojideki belirli konuların detaylı incelenmesi.
Küresel göçün sosyal bilimler açısından değerlendirilmesi ve sosyal hareketlilik, yoksulluk, cinsiyet ve eğitim gibi sosyal problemlerin göç dinamikleri çerçevesinde incelenmesi. Göç çalışmalarında kullanılan temel yaklaşımlar. Göçün sonuçlarının yerel ve küresel sosyal ilişkiler üzerindeki etkileri. Sosyal güçlerin göçler ve göçmenlerin bütünleşme süreçleri çerçevesinde incelenmesi.
Devlet ve toplum ilişkilerine disiplinlerarası bir bakış. Devlet ve toplumun tanımları ve ikisi arasındaki ilişkinin irdelenmesi. Vatandaşlık kavramı, devletin güvenlik, hukuk, toplumsal refah, eğitim, din ve kültür kurumları ile vatandaşlarıyla ilişkisi. Tarihten, Türkiye?den ve diğer ülkelerden örnekler.
Sosyologlar tarafından bir "insanlık durumu" olarak nitelendirilen müziğin sosyolojik bir bakış açısı ile incelenmesi. Konular: Müzik nedir?, Bir kültürel ve performatif deneyim olan müziğin altında yatan sosyal, ekonomik ve politik dinamiklerin analiz edilmesi. Ses Çalışmaları?nın (etnomüzikoloji, müzikoloji, müzik sosyolojisi, müzik antropolojisi, ve dans çalışmaları) temel teorik kavramlarının öğrencilere tanıtılması. Türkiye?deki ve Osmanlı İmparatorluğu?ndaki çeşitli yerel müzik gelenekleri ve ?ses iklimleri?nin? (Türk, Kürt, Ermeni, Rum, Yahudi, Alevi, hip hop, arabesk, ve Klasik Türk Müziği) incelenmesi.
Sosyologlar tarafından bir "insanlık durumu" olarak nitelendirilen müziğin sosyolojik bir bakış açısı ile incelenmesi. Konular: Müzik nedir?, Bir kültürel ve performatif deneyim olan müziğin altında yatan sosyal, ekonomik ve politik dinamiklerin analiz edilmesi. Ses Çalışmaları?nın (etnomüzikoloji, müzikoloji, müzik sosyolojisi, müzik antropolojisi, ve dans çalışmaları) temel teorik kavramlarının öğrencilere tanıtılması. Türkiye?deki ve Osmanlı İmparatorluğu?ndaki çeşitli yerel müzik gelenekleri ve ?ses iklimleri?nin? (Türk, Kürt, Ermeni, Rum, Yahudi, Alevi, hip hop, arabesk, ve Klasik Türk Müziği) incelenmesi.