İntörnler, sorumlu öğretim üyesi, uzman doktor ve hemşirelerin gözetimi altında, hastaların ilk değerlendirilmesinde ve tedavisinde aktif rol üstelenirler ve çok çeşitli hasta, hastalık ve prosedür ile karşılaşırlar. İntörnler hastaların ilk başvuru anından itibaren hastanın değerlendirilmesi, tetkiklerin istenmesi, tanı ve tedavi basamaklarında önemli deneyimler kazanırlar. İntörnler, acil serviste hastaların aciliyet düzeylerini tanımlar ve triaj prensiplerini öğrenirler. Acile başvuran hastaların sorumluluğunu alarak; anamnez, fizik inceleme, tanı ve tedavi aşamalarında deneyimlerini artırırlar. İntörnler, dahili ve cerrahi acil hastalıkların tanı, ayırıcı tanı ve ilk tedavi yaklaşımları ile, idrar sondası, N/G sonda takma, kan örneği alma, entübasyon gibi temel girişimleri öğrenirler. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
İntörnler, sorumlu öğretim üyesi, uzman doktor ve hemşirelerin gözetimi altında, hastaların ilk değerlendirilmesinde ve tedavisinde aktif rol üstelenirler ve çok çeşitli hasta, hastalık ve prosedür ile karşılaşırlar. İntörnler hastaların ilk başvuru anından itibaren hastanın değerlendirilmesi, tetkiklerin istenmesi, tanı ve tedavi basamaklarında önemli deneyimler kazanırlar. İntörnler, acil serviste hastaların aciliyet düzeylerini tanımlar ve triaj prensiplerini öğrenirler. Acile başvuran hastaların sorumluluğunu alarak; anamnez, fizik inceleme, tanı ve tedavi aşamalarında deneyimlerini artırırlar. İntörnler, dahili ve cerrahi acil hastalıkların tanı, ayırıcı tanı ve ilk tedavi yaklaşımları ile, idrar sondası, N/G sonda takma, kan örneği alma, entübasyon gibi temel girişimleri öğrenirler. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Yazın yeteneklerini olduğu kadar önemli okuma ve düşünme yeteneklerini de geliştirecek olan yazın dersidir. Ders hedeflerine okuma, yazma ve sınıf içinde ve dışında olmak üzere tartışmalarla ulaşılacaktır. Öğrenci performansı Yeterli/Yetersiz olarak değerlendirilecektir.
Olasılığa giriş, kümeler, koşullu olasılık, toplam olasılık kuramı ve Bayes kuralı; bağımsızlık, sayma; ayrık rastgele değişkenler, rastgele değişken fonksiyonları, beklenen değer, ortalama ve değişinti; sürekli rastgele değişkenler, olasılık yoğunluk fonksiyonları; çoklu rastgele değişkenler, türetik dağılımlar, istatistiğe giriş, veri işleme, örnekleme dağılımları, ortalama, değişinti ve orantılarla ilgili çıkarımlar; eğri oturtma ve bağlanım.
Olasılığa giriş, kümeler, koşullu olasılık, toplam olasılık kuramı ve Bayes kuralı; bağımsızlık, sayma; ayrık rastgele değişkenler, rastgele değişken fonksiyonları, beklenen değer, ortalama ve değişinti; sürekli rastgele değişkenler, olasılık yoğunluk fonksiyonları; çoklu rastgele değişkenler, türetik dağılımlar, istatistiğe giriş, veri işleme, örnekleme dağılımları, ortalama, değişinti ve orantılarla ilgili çıkarımlar; eğri oturtma ve bağlanım.
Tarifsel olasılık; korelasyon ve basit regresyon ölçümleri; olasılık teorisi, koşullu olasılık, bağımsızlık; Kesikli ve Sürekli Dağılımlar; Olasılık dağılımları; raslantı değiskenlerine bağlı fonksiyonlar; örnekleme dağılımı; kestirim kavramı; çıkarım kavramı (güven aralığı ve hipotez testi). İncelenen başlıklar bilgisayar uygulamalarıyla desteklenecek ve mühendislik uygulamalarına uygun örnekler verilecektir.
Kurumsal dinamiklere genel bakış, kariyer planlaması, organizasyon içinde davranış biçimleri, kurumsal kültür, karar platformları (kurum organları, yetki seviyeleri, kriz ve stres yönetimi), müşteri odaklı organizasyon, mühendisler için iş ahlakı prensipleri. Bu derste çeşitli vaka çalışmalari yapılacaktır. Ayrıca çeşitli kurumlardan üst düzey yöneticiler tecrübelerini aktarmak için konuşmalar yapacaktır.
Seçilen genel mühendislik konuları, sömestr boyunca verilen küçük ölçekli tasarım ve inşa projeleri ile öğrenilecektir. Konular robotik, mekanizma tasarımı, akışkanlar mekaniği ve biyomedikal mühendisliğinden alınacaktır. Her proje için gerekli olan teorik bilginin derste islenmesinden sonra, projeler programlanabilir mantık denetleyicileri (örn. Arduino panoları), sensörler, kablosuz iletişim cihazları, kalkanlar ve aktüatörler içeren donanım aracılığıyla mühendislik yapımcı alanında (TunnelX) gerçekleştirilecektir. İlgili yazılım konuları da derste ele alınacaktır. Öğrenciler, insan-bilgisayar etkileşimi, deneysel belirsizlik, mekanik tasarım ve disiplinler arası mühendisliğin temellerini öğreneceklerdir.
İstatistiksel ve hesaplamalı teknikler kullanarak veri analizi. Önemli veri özetleyiciler. Bilgisayar destekli veri analizi ve karar vermek süreçleri. Akış şemalarına ve algoritmalara giriş. Bilgisayar programlama için algoritmik yaklaşım. Güncel bilişim ve hesaplama teknolojileri ve hesaplamanın geleceği.
İfade, akıl yürütme, öncül, sonuç, çıkarım, doğruluk, sahtelik, geçerlilik ve geçersizlik gibi mantığın temel kavramları; önermeli ve doğrulayıcı mantığın unsurları; ifadelerin birleşimi, ayrıklığı ve değillemesi; karmaşık ifadeler için doğruluk çizelgeleri; mantıksal denklik, hepdoğrular ve çelişkiler; evrensel ve varlıksal niceleyiciler; doğruluk ağaçları; ispat yöntemleri.
Özgürlüğü, adaleti, eşitliği, hakları, iyi, kötüyü, yargılamaları, ve ayırımcılığı, köşedeki bakkaldan başlayıp bir doktorun muayene odasına, bir mahkeme salonuna, ya da okuldaki sınıfa kadar giden gündelik hayatımızda nasıl yaşıyoruz? Gündelik ilişkilerimizde etik düşünme yolları, etik teorilerin zenginleştirilmesi, ve eleştirilmesi. Felsefe tarihinde varolan etik teorilerin incelenmesi, çeşitli etik düşünme biçimleri, ezberlenmiş düşünmeden yaşadığımız alışkanlıklarımızın sorgulanması. Teori ve pratik arasında verimli bağlantılar kurmak için, felsefe tarihinin Plato, Aristo, Mill, Kant, Nietzsche, Marx, Arendt, Sartre, ve de Beauvoir gibi düşünürlerinin teorileriyle ilişkilendirerek daha fazla etik düşünme yolları yaratmaya yönlendirme.
Özgürlüğü, adaleti, eşitliği, hakları, iyi, kötüyü, yargılamaları, ve ayırımcılığı, köşedeki bakkaldan başlayıp bir doktorun muayene odasına, bir mahkeme salonuna, ya da okuldaki sınıfa kadar giden gündelik hayatımızda nasıl yaşıyoruz? Gündelik ilişkilerimizde etik düşünme yolları, etik teorilerin zenginleştirilmesi, ve eleştirilmesi. Felsefe tarihinde varolan etik teorilerin incelenmesi, çeşitli etik düşünme biçimleri, ezberlenmiş düşünmeden yaşadığımız alışkanlıklarımızın sorgulanması. Teori ve pratik arasında verimli bağlantılar kurmak için, felsefe tarihinin Plato, Aristo, Mill, Kant, Nietzsche, Marx, Arendt, Sartre, ve de Beauvoir gibi düşünürlerinin teorileriyle ilişkilendirerek daha fazla etik düşünme yolları yaratmaya yönlendirme.
Özgürlüğü, adaleti, eşitliği, hakları, iyi, kötüyü, yargılamaları, ve ayırımcılığı, köşedeki bakkaldan başlayıp bir doktorun muayene odasına, bir mahkeme salonuna, ya da okuldaki sınıfa kadar giden gündelik hayatımızda nasıl yaşıyoruz? Gündelik ilişkilerimizde etik düşünme yolları, etik teorilerin zenginleştirilmesi, ve eleştirilmesi. Felsefe tarihinde varolan etik teorilerin incelenmesi, çeşitli etik düşünme biçimleri, ezberlenmiş düşünmeden yaşadığımız alışkanlıklarımızın sorgulanması. Teori ve pratik arasında verimli bağlantılar kurmak için, felsefe tarihinin Plato, Aristo, Mill, Kant, Nietzsche, Marx, Arendt, Sartre, ve de Beauvoir gibi düşünürlerinin teorileriyle ilişkilendirerek daha fazla etik düşünme yolları yaratmaya yönlendirme.
Davranışların etik ya da etik olmamasının nedenleri. Etik davranışların motivasyonu ve etik açıdan ‘doğru’ olanın araştırılması; etik yaşam ile mutlu yaşam arasındaki ilişkinin (eğer varsa) sorgulanması. Etik davranışlar üzerine felsefe, psikoloji, sinirbilim ve evrimsel biyoloji gibi farklı disiplinlerdeki araştırmaların incelenmesi.
Son zamanlarda giderek artan çevresel sorunlarla birlikte çok önem kazanan çevre etiği konusuna giriş. Doğanın değeri ve manevi önemiyle ilgili kuramsal konular odaklı araştırmalar. Bu bağlamda davranış, değer ve sorumlulukla ilgili teoriler ve tartışmalar.
Son zamanlarda giderek artan çevresel sorunlarla birlikte çok önem kazanan çevre etiği konusuna giriş. Doğanın değeri ve manevi önemiyle ilgili kuramsal konular odaklı araştırmalar. Bu bağlamda davranış, değer ve sorumlulukla ilgili teoriler ve tartışmalar.
Hayatımızı inceleyebilecek becerileri kazandıracak etik düşünceye tarihsel bir giriş. Çeşitli metinler üzerinden etiğin temel problemleriyle tanışma. Etik problemler hakkında eleştirel okuma, düşünme ve yazma. Plato, Aristotle, Descartes, Kant and Nietzsche rehberliğinde bilgi teorisi, etiğin temelleri, etik sorumluluk ve etik teorilerin eleştirilerini inceleme.
Hayatımızı inceleyebilecek becerileri kazandıracak etik düşünceye tarihsel bir giriş. Çeşitli metinler üzerinden etiğin temel problemleriyle tanışma. Etik problemler hakkında eleştirel okuma, düşünme ve yazma. Plato, Aristotle, Descartes, Kant and Nietzsche rehberliğinde bilgi teorisi, etiğin temelleri, etik sorumluluk ve etik teorilerin eleştirilerini inceleme.
Hayatımızı inceleyebilecek becerileri kazandıracak etik düşünceye tarihsel bir giriş. Çeşitli metinler üzerinden etiğin temel problemleriyle tanışma. Etik problemler hakkında eleştirel okuma, düşünme ve yazma. Plato, Aristotle, Descartes, Kant and Nietzsche rehberliğinde bilgi teorisi, etiğin temelleri, etik sorumluluk ve etik teorilerin eleştirilerini inceleme.
Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konulu seminer serisi.
Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konulu seminer serisi.
Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konulu seminer serisi.
Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konulu seminer serisi.