Bulaşıcı hastalıkların ortaya çıkmasına ve hastalık kontrol stratejilerinin etkinliğine katkıda bulunan biyolojik, sosyal ve politik faktörler ele alınacaktır. Enfeksiyon hastalıkları epidemiyolojisi ile ilgili temel kavramlar tartışılacaktır. Özellikle yeni ortaya çıkan bulaşıcı hastalıkların ortaya çıkışı ve yayılması ile ilgili örüntüler, hastalık kontrol stratejileri ve erken uyarı sistemi gibi yanıt mekanizmalar, tarihsel ve yakın dönem örnekleri üzerinden incelenecektir.
Bu ders üst seviye öğrencilere Sağlık Ekonomisi alanını tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu dersi alan öğrenciler sağlık piyasasının diğer piyasalardan olan başlıca farklarını, sağlığın belirleyici faktörlerini ve ölçüm kriterlerini, sağlık piyasasının davranışsal teoremini, sağlık hizmetleri piyasasının ekonomik ve epidemiolojik boyutlarını, sağlık reformları ve politikalarını, sağlıkta eşitsizliği, sağlık sigortası piyasasını, sağlıkta arz talep dengesini, sağlık ekonomisi değerleme ve modelleme tekniklerini detaylı bir şekilde çalışma imkanı bulacaklardır.
Katılımcılar bu dersin sonunda araştırma yazılarını eleştirel değerlendirme becerisi kazanacaklardır. Dersin hedefleri arasında katılımcılara araştırma tasarımları, veri sunumu, veri analizleri ve raporlama formatlarını tanıtmak yer alırken kurs, yayımlanmış makalelerin sunumu ve tartışılması yoluyla yürütülecektir.
Bu dersin ana hedefi sağlığa etki eden sosyal belirleyicilerin tanımlanması ve sistematik olarak gözden geçirilmesidir. Kursun odağında sağlığın sosyal belirleyicilerini metodolojik açıdan ele alarak sosyal, ekonomik ve politik bağlamlarda tartışmak yer almaktadır. Kurs boyunca, varsıl ve yoksul ülkelerde yaşayan toplumların sağlıklarına etki eden etmenlere ek olarak dünyanın farklı bölgelerinde ülkelerin sahip oldukları çeşitli sistemlerin toplum sağlığına katkıları eleştirel bir bakış açısıyla ele alınacaktır. Sağlıkta hakkaniyetsizlikler, erken yaşam, fiziksel çevre, işsizlik, beslenme, göç ve azınlıklar, ileri yaş, din, inanışlar, değerler gibi sağlık ve eşitsizliklerle ilişkili başlıklar kavramsal olarak tartışılacaktır.
Öğretim Üyeleri, misafir konuşmacı ve doktora öğrencilerinin bilimsel çalışmalarını sunduğu seminerler.
Bu derste öğrencinin çalışan çocuklar, sokak çocukları, örselenmiş çocuklar, engelli çocuklar, suçlu çocuklar, kronik hastalığı olan çocukların durumlarını değerlendirebilmesi beklenir.
PhD SEMİNER DERSİ
PhD SEMİNER DERSİ
PhD SEMİNER DERSİ
PhD SEMİNER DERSİ
Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.
Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.
Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.
Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.
Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.
Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.
Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.
Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.
Bu ders kredisiz olup, disiplinlerarası tüm programlardan öğrencilerin katılımını sağlayarak öğrenciler arasındaki bilimsel etkileşimi artırmayı ve öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan çalışma ve araştırmaların, danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen teknikler çerçevesinde topluluk önünde sunumu ve soru cevap kısmından oluşan seminer dersi dönemsel olarak notlandırılır.