Bu dersin amacı şirket yeniden yapılandırmalarının katma değerini; alternatif yapılandırma şekillerinin şirket yöneticileri, hissedarları ve çalışanlarını, şirkete borç sağlayan diğer kurumları nasıl etkilediğini incelemektir. Dersin ilk bölümünde kantitatif şirket değerleme teknikleri incelenecek; ikinci kısmında ise öğrenilen teknik ve metotlar ile şirket alım veya satımı, iflas öncesi ve sonrası yapılanma, stratejik hisse satımı gibi çeşitli yeniden yapılandırmaların nasıl katma değer yarattığı incelenecektir.
Mali para ve dozi kuru politikalarinin is dunyasina etkileri. Enflasyon ve issizligin nedenleri. Ekonomik buyume ve teknolojik gelisme. Acik ekonomi, uluslararasi mal ve sermaye akimlari, doviz kuru rejimleri.
Mikro-iktisatın temel kavramları ve analiz yöntemlerinin işletmede kullanımı. Talep, arz ve rekabetçi piyasalarda denge. Tekelci ve oligopol piyasalarında denge; ağ dışsallıklarına sahip piyasalar; bakışımsız bilgi durumlarındaki davranışlar.
Dersin odak noktası yöentici konumundaki çalışanların içinde bulundukları global ve yerel makroekonomik ortami anlamalarına yardımcı olacak teorik çerçeveyi sağlamaktır. Kapsanan ana temalar mili gelir muhasebesi, para ve maliye politikaları, enflasyon, döviz kuru teorileri ve uluslararası makroekonomi.
Değer yaratmak için dijital teknolojilerden yararlanma; yenilik ; dijital bozulma ve dijital girdap; dijital iş dönüşümü yolculuğu: dijital dönüşümün " neden", " ne" ve ·' nasıl'' olduğu; dijital olarak etkinleştirilmiş iş modelleri; dijital iş çevikliği; dijital iş stratejisi yürütmek; dijital çağdaş liderlik.
Çeşitli sektörlerde ve işlerde çalışan insanların performansı ve refahı ile ilgili sorunlara ve çözümlere eleştirel değerlendirme. Değişen istihdam eğilimleri (örn. esnek işgücü) ve işyeri uygulamaları (örn. esnek çalışma düzenlemeleri). İş ve örgüt psikolojisi bilim ve uygulamalarının BM sürdürülebilirlik hedefleri çerçevesinde ele alınması (örn. cinsiyet eşitliğini artırmaya yönelik eleman seçme yöntemleri).
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Strateji ve stratejik yönetim konusuna giriş, endüstri analizi ve firmanın dış çevresi, firmanın kaynakları ve yetkinlikleri, rekabet avantajı için öne çıkan temel başarı kriterleri, kurumsal strateji, küresel strateji ve uluslararası firmalar, stratejik yönetimde güncel eğilimler.
İş stratejisini uygulamak; birbirine bağlı olan kural, yapı, insan, strateji ve faaliyet planları, performans ölçümü, süreçler, kurumsal vizyon ve değerler, iş birim metrikleri. Etkin uygulamaları teşvik eden veya engelleyen şirket dinamiklerini anlamak. Strateji bağlantılı uygulama için sistemler, araçlar ve kaynaklar.
İş stratejisini uygulamak; birbirine bağlı olan kural, yapı, insan, strateji ve faaliyet planları, performans ölçümü, süreçler, kurumsal vizyon ve değerler, iş birim metrikleri. Etkin uygulamaları teşvik eden veya engelleyen şirket dinamiklerini anlamak. Strateji bağlantılı uygulama için sistemler, araçlar ve kaynaklar.
Normatif teorilere dayanarak, iş dünyasında (i) bireyin ve toplumda (ii) ticari işletmelerin ve ekonomik kuruluşların işlevlerinin adalet dağılımı ve kapitalizm göz önüne alınarak analizinin yapılması. (iii) Ticari işletmeler ile müşterilerinin veya çevrelerinin problemlerinin yanı sıra (iv) işletmeyi oluşturan ve gerekli kısımlarının arasındaki sorunların incelenmesi.
Bilgisayar ortamında yaratılan bir firmanın yıllık dönenlerde yönetilirken, rekabet performansının Pazar payları ve ilgili finansal göstergeler ile izlenmesi. Finansal muhasebe, pazarlama prensipleri, finans ve operasyon yönetimi alanlarında bütünleştirici bir öğrenme deneyimi; iyi tahmin yetisinin firmanın tüm aktivitelerini dengelemede günümüz Pazar odaklı firmaları açısından önemi.
Yeni veya büyümekte olan bir girişimin başlatılması, fonlanması ve bu tür girişimlere yatırım yapılmasına dair süreçlerin çalışılması. Yeni bir iş başlatma, yönetme ve iş planı geliştirmeye dair bilgi ve yeteneklerin geliştirilmesi.
Bu ders donem basinda uygulanan orantasyon programi bunyesindeki, takim kurma, etkili yazma ve konusma, pazarlik edebilme ve yaratici problem cozme gibi calismalarin ve buna bagli geri besleme surecinin devami niteligindedir. Ders Liderlik kavramini incelemekte, liderlik ozellikleri, liderlik tarzlari, durumsal liderlik ve degisim surecinde liderin kritik rolu uzerine yogunlasmaktadir. Ders suresince katilimcilarin kisisel farkindaliklarinin artirilmasi amaclanmistir. Ders sonunda katilimcilardan zayif yanlarini guclendirecek, kuvvetli yonlerini kullanarak, kendilerini ve baskalarini nasil daha iyi yonetebilecekleri ile ilgili bir "kisisel gelisim plani" hazirlamalari istenmektedir.
Siyasi ve hukuki kurumların ve medya ve aktivist grupların ticari başarıya etkisi. Devlet ve sivil toplum kuruluşları ile birlikte karşılıklı fayda esasına dayalı girişimlerin şirket stratejilerine dahil edilmesi.
Intörnler erişkin ve çocuk psikopatolojisi konusundaki bilgilerini sağlamlaştırırken, psikiyatrik hastalarla birebir çalışarak deneyimlerini artırırlar. Hastaların iç dünyalarını daha iyi okumayı keşfeder, iletişim becerileri kazanır, hasta ve hasta yakınlarına karşı profesyonel aynı zamanda anlayışlı bir duruşa sahip olmayı öğrenirler. Intörnler, psikiyatrik görüşme, biyopsikososyal formülasyon ve tedavi planı oluşturma konusunda deneyim kazanırlar. Intörnlüğün yarı zamanı yatan hasta servisinde, diğer yarısı ise poliklinik ve konsültasyon liyazon servisinde tamamlanır. Böylece intörnler farklı psikopatolojiler, farklı ağırlıktaki psikiyatrik etkilenmelerle çalışıp; psikofarmakoloji, çeşitli yönelimli psikoterapiler, elektrokonvülsif terapi, özel eğitim, grup, aile ve diğer destek tedavileri konusunda bilgi ve deneyim edinirler. (4 hafta; zorunlu gece ve hafta sonu nöbetleri vardır)
Intörnler erişkin ve çocuk psikopatolojisi konusundaki bilgilerini sağlamlaştırırken, psikiyatrik hastalarla birebir çalışarak deneyimlerini artırırlar. Hastaların iç dünyalarını daha iyi okumayı keşfeder, iletişim becerileri kazanır, hasta ve hasta yakınlarına karşı profesyonel aynı zamanda anlayışlı bir duruşa sahip olmayı öğrenirler. Intörnler, psikiyatrik görüşme, biyopsikososyal formülasyon ve tedavi planı oluşturma konusunda deneyim kazanırlar. Intörnlüğün yarı zamanı yatan hasta servisinde, diğer yarısı ise poliklinik ve konsültasyon liyazon servisinde tamamlanır. Böylece intörnler farklı psikopatolojiler, farklı ağırlıktaki psikiyatrik etkilenmelerle çalışıp; psikofarmakoloji, çeşitli yönelimli psikoterapiler, elektrokonvülsif terapi, özel eğitim, grup, aile ve diğer destek tedavileri konusunda bilgi ve deneyim edinirler. (4 hafta; zorunlu gece ve hafta sonu nöbetleri vardır)
Dersin amacı pazarlamanın temellerini ve pazarlama çevresini anlamaktır. Pazarlama stratejileri, dilimlendirme, hedefleme, konumlandırma, bireysel ve örgütsel tüketici davranışı ve pazarlama bilgi yönetimi gibi konuları içermektedir. Pazar karmasının planlanması: Ürün, Fiyatlandırma, Yer/Dağıtım, tutundurma/iletişim stratejilerinin oluşturulmasını içermektedir.
Çağdaş kurumlarda pazarlama yönetimi; müşteri analizi, çevre, rekabet ve kurumların güçlü ve zayıf noktalarının incelenmesinde temel stratejik çerçevelerin öğrenilmesi ve uygulanması. Hedef pazarların yaratıcı seçimi ve pazarlama bileşimini oluşturan bölümlerin planlanması. Pazarlama planı, alım davranışının doğasını ve nedenlerini anlamada bilginin rolü ve kullanımı. Uluslararası alanda pazarlama süreçlerinin yönetimi ve oluşturulmasının güçlüğü.
Çağdaş kurumlarda pazarlama yönetimi; müşteri analizi, çevre, rekabet ve kurumların güçlü ve zayıf noktalarının incelenmesinde temel stratejik çerçevelerin öğrenilmesi ve uygulanması. Hedef pazarların yaratıcı seçimi ve pazarlama bileşimini oluşturan bölümlerin planlanması. Pazarlama planı, alım davranışının doğasını ve nedenlerini anlamada bilginin rolü ve kullanımı. Uluslararası alanda pazarlama süreçlerinin yönetimi ve oluşturulmasının güçlüğü.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Etkin pazarlama stratejilerinin tasarlanması ve uzun vadeli karlılık için marka değeri yönetimi. Değer önerisi oluşturulması ve müşteri deneyimi yönetimi. Pazarlar arasında ve zaman içinde ürün ve marka portföy yönetimi. Dijital kanallar yoluyla iletişim ve müşteri deneyimi. Baş pazarlama yöneticilerinin karşılaştığı zorluklar.