Kadın Hastalıkları ve Doğum 6. yıl programı dört haftalık bir rotasyondur. İki hafta boyunca doğum ekibinde çalışılarak eylem takibi, antepartum gebe bakımı, doğum ve sezaryen asistanlığı yapılacaktır. Aynı zamanda obstetrik polikliniği de yapılacaktır. Diğer iki hafta Jinekoloji bölümünde hem poliklinik hem cerrahi asistanlığı yapılacak, serviste yatan hastaların izleminde görev alınacaktır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Kadın Hastalıkları ve Doğum 6. yıl programı dört haftalık bir rotasyondur. İki hafta boyunca doğum ekibinde çalışılarak eylem takibi, antepartum gebe bakımı, doğum ve sezaryen asistanlığı yapılacaktır. Aynı zamanda obstetrik polikliniği de yapılacaktır. Diğer iki hafta Jinekoloji bölümünde hem poliklinik hem cerrahi asistanlığı yapılacak, serviste yatan hastaların izleminde görev alınacaktır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Yenidoğandan adolesan dönemine kadar çocukların tıbbi, gelişimsel ve davranışsal sorunlarını değerlendirmeye yönelik klinik beceriler, hastalık ve kazaların önlenmesi, tarama testlerinin kullanımı, aşılama programları. Çocukluk döneminde sık görülen akut/kronik medikal ve cerrahi hastalıkların mekanizmaları, patolojik bulguları, klinik başvuru şekilleri, fizik muayene bulguları, laboratuvar testleri ve görüntüleme yöntemleri ile tedavileri. Sık karşılaşılan bulgu ve belirtiler için yaşa göre doğru ayırıcı tanı yapabilme becerileri. İleri yaşam desteği, acil çocuk hastaya yaklaşım ve stabilizasyon becerileri. Bu blokta intörnler pediatrik yatan hasta servisi, pediatri polikliniği, acil ünitesi, yenidoğan yoğun bakım ve çocuk yoğun bakım ünitesinde rotasyon yapacaklardır. Program hasta izlemi, nöbetler, vaka tartışmaları, literatür araştırmaları ve sunumlarını içerecektir. (8 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır)
Yenidoğandan adolesan dönemine kadar çocukların tıbbi, gelişimsel ve davranışsal sorunlarını değerlendirmeye yönelik klinik beceriler, hastalık ve kazaların önlenmesi, tarama testlerinin kullanımı, aşılama programları. Çocukluk döneminde sık görülen akut/kronik medikal ve cerrahi hastalıkların mekanizmaları, patolojik bulguları, klinik başvuru şekilleri, fizik muayene bulguları, laboratuvar testleri ve görüntüleme yöntemleri ile tedavileri. Sık karşılaşılan bulgu ve belirtiler için yaşa göre doğru ayırıcı tanı yapabilme becerileri. İleri yaşam desteği, acil çocuk hastaya yaklaşım ve stabilizasyon becerileri. Bu blokta intörnler pediatrik yatan hasta servisi, pediatri polikliniği, acil ünitesi, yenidoğan yoğun bakım ve çocuk yoğun bakım ünitesinde rotasyon yapacaklardır. Program hasta izlemi, nöbetler, vaka tartışmaları, literatür araştırmaları ve sunumlarını içerecektir. (8 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır)
Araştırma dönem projesi, bir öğretim üyesinin rehberliği altında bireysel olarak öğrenci tarafında yürütülür. Yazılı bir proje raporuyla sonuçlandırılır.
Kuramsal ve uygulamalı psikolojinin temel konuları ile ilgili kuramların ve araştırmaların incelenmesi; psikoloji dünyasında süregelmiş eleştiri ve tartışmalara yol açan konuların değerlendirilmesi.
Çeşitli sektörlerde ve işlerde çalışan insanların performansı ve refahı ile ilgili sorunlara ve çözümlere eleştirel değerlendirme. Değişen istihdam eğilimleri (örn. esnek işgücü) ve işyeri uygulamaları (örn. esnek çalışma düzenlemeleri). İş ve örgüt psikolojisi bilim ve uygulamalarının BM sürdürülebilirlik hedefleri çerçevesinde ele alınması (örn. cinsiyet eşitliğini artırmaya yönelik eleman seçme yöntemleri).
Birinci basamak sağlık hizmetlerinin kapsamında sunulan çocuk, ergen ve kadın üreme sağlığı himzetleri, bağışıklama, buşaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıklara yönelik hizmetler, çevre sağlığı hizmetleri, toplum ruh sağlığı hizmetleri, sağlık eğitimi planlama, okul sağlığı hizmetleri ve sağlık yönetimi hakkında eğitim oturumları. Toplum Sağlığı Merkezi rotasyonu sırasında toplumda en sık görülen hastalıkların belirlenmesi ve bunlara yönelik bireysel ve toplumsal düzeyde müdahale yöntemleri. Öğrencilere ve halka yönelik sağlık eğitimi planlaması ve sunulması. Verem Savaş Dispanseri bünyesinde verem polikliniği. Aile Sağlığı Merkezi rotasyou sırasında aile hekimlerinin yanında poliklinik, hane ziyareti, bağışıklama, bebek ve gebe izlemleri hizmetlerine katılım. Blok süresince birinci basamak koruyucu ve tedavi edici hizmetler hakkında oturumlar, video gösterimleri ve birinci basamak sağlık hizmet yöneticileri ile tartışmalar yapılacaktır. (4 hafta)
Birinci basamak sağlık hizmetlerinin kapsamında sunulan çocuk, ergen ve kadın üreme sağlığı himzetleri, bağışıklama, buşaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıklara yönelik hizmetler, çevre sağlığı hizmetleri, toplum ruh sağlığı hizmetleri, sağlık eğitimi planlama, okul sağlığı hizmetleri ve sağlık yönetimi hakkında eğitim oturumları. Toplum Sağlığı Merkezi rotasyonu sırasında toplumda en sık görülen hastalıkların belirlenmesi ve bunlara yönelik bireysel ve toplumsal düzeyde müdahale yöntemleri. Öğrencilere ve halka yönelik sağlık eğitimi planlaması ve sunulması. Verem Savaş Dispanseri bünyesinde verem polikliniği. Aile Sağlığı Merkezi rotasyou sırasında aile hekimlerinin yanında poliklinik, hane ziyareti, bağışıklama, bebek ve gebe izlemleri hizmetlerine katılım. Blok süresince birinci basamak koruyucu ve tedavi edici hizmetler hakkında oturumlar, video gösterimleri ve birinci basamak sağlık hizmet yöneticileri ile tartışmalar yapılacaktır. (4 hafta)
Modelleme ve veri tahmin yöntemlerinin ana kavramlarina giris. Regresyon,karar analizi, benzeşim ve dogrusal programlama. Karar verme ve pratik uygulamalari ağarlıklı. Kısıt belirleme, rassallığın dikkate alınması, hassasiyet analizi gibi bazı ana çözümleme becerilerinin geliştirilmesi.
Rusçaya yeni başlayan öğrencilere, temel iletişim için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) verilmesi ve de gündelik Rus kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Gündelik durumlarda başarılı etkileşim için gerekli temel Rusça dil becerilerinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve kültürel bilincin geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı
Sosyolojideki belirli konuların detaylı incelenmesi.
Kültür sosyolojisi alanında 1) kültür ve egemenlik, 2) kültür ve imgeler, 3) kültür ve pratik ilişkileri, 4) kültürel devamlılık ve kesinti konularının irdelenmesi. İmgeler, dil, bilgi ve güç yapılarının anlam yaratma üzerindeki etkilerinin Türkiye ve dünya üzerinden kuramsal ve ampirik tartışılması.
Is bölümü, siniflar, zenginlik ile yoksullugun kökeni ve küresellesme gibi sosyolojinin ana basliklari arasinda yer alan konulara giris. Ekonomi ve sosyoloji arasindaki çagdas fakat yapay is bölümünün ötesine geçmeyi hedefleme ve ekonomik problemlerin sosyal karakterinin vurgulanmasi. Sosyolojinin klasik metinleri üzerine odaklanilmasi.
Devlet ve toplum ilişkilerine disiplinlerarası bir bakış. Devlet ve toplumun tanımları ve ikisi arasındaki ilişkinin irdelenmesi. Vatandaşlık kavramı, devletin güvenlik, hukuk, toplumsal refah, eğitim, din ve kültür kurumları ile vatandaşlarıyla ilişkisi. Tarihten, Türkiye?den ve diğer ülkelerden örnekler.
Devlet ve toplum ilişkilerine disiplinlerarası bir bakış. Devlet ve toplumun tanımları ve ikisi arasındaki ilişkinin irdelenmesi. Vatandaşlık kavramı, devletin güvenlik, hukuk, toplumsal refah, eğitim, din ve kültür kurumları ile vatandaşlarıyla ilişkisi. Tarihten, Türkiye?den ve diğer ülkelerden örnekler.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Rutin durumlarda başarılı etkileşimin sağlanması için temel İspanyolca dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin ve de külturel konularda bilincin geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
SPAN 202?nin devamı. İleri başlangıç seviyesindeki öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi. Günlük olarak karşılaşacakları durumlarda öğrencilerin iletişim kurmalarını amaçlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyinin ikinci yarısı.